måndag 2 juni 2014

Två hundar!

Ja, som det blev! Resan till Linköping gav mig två hundar istället för en, som jag hade innan jag åkte. Nej, jag hade lovat J att ta hand om deras lille Tiny under tiden de åker på semester. Detta, precis som det gångna helgen, var bestämt sedan lång tid tillbaka. Inget som behövde ändras pga H:s olycka, allt löste sig med att T blev min standin, och tog hand om sin pappa.
Bra tycker jag faktiskt, med mera tid tillsammans med honom blir det allt tydligare vad sjukdomen gör med honom. Hon träffar honom kortare stunder annars och märker därmed inte de små förändringarna som smugit sig på sista tiden.

Skönt att vi har varandra att prata med om H. Jag är ju gift med hennes pappa, och hon uppskattar verkligen det jag gör för honom.

Helgen bjöd på underbart väder, inte lika värmt som för ett par veckor sedan. Men jag tycker att det är jätteskönt med lagom värme. Lilla barnbarnet höll farmor sysselsatt. Inte en sekund kan man släppa henne med blicken, hon är snabb som en vessla. Men åh vad hon är underbar mitt lilla hjärta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar