onsdag 8 oktober 2014

Det blev för mycket...

...av allt.

På sista tiden har jag verkligen mått ovanligt bra, trots min värk i ryggen. En gång sade min läkare något som verkligen stämmer på mig. Hon liknade min värk i ryggen, vid förlossningsvärkar. Att ständigt gå omkring med förlossningsvärkar, utan att någon gång till slut få ett positivt resultat. Det är INTE som att ligga på BB och föda barn!

Skrev ju tidigare om att jag hjälpt min svägerska en hel del med att kasta, bära, köra till second hand, köra till tippen osv osv osv. Nu har min högerarm gått i strejk. Har ju länge haft ont i mina armbådar, framför allt den högra som värk mest, men även den vänstra. Igår vaknade jag med en helvetisk värk i högerarmen och armbågen. Tror att alla tunga kartonger har gjort mig detta. Och vi som på lördag har planerat in en stor röjardag!

Nåja, måste ringa sköterskan på vårdcentralen och höra om det räcker att jag går till sjukgymnast, för att få lite råd och hjälp. Vet att det finns särskilda bandage för epikondylit/tennisarmbåge/musarm, som ju är inflammation i muskelfästen vid armbågarna. Idag blir det dock lugnt, hade tänkt använda min nyinköpta grensax i trädgården för att röja upp lite, men det verkar ändå bli regn idag, så jag får vara inomhus. Det värsta är att jag inte kan sticka/virka när jag har så ont, och då kommer jag att få abstinensbesvär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar