söndag 12 oktober 2014

Kom inte iväg...

till vårdcentralen. Och just därför sitter jag här med ännu mera smärtsamma symtom som dem jag beskrev i onsdags. Då hade jag värk i mina armar, trodde på eventuell musarm och tänkte försöka få specialbandage av sjukgymnast eller arbetsterapeut.

Morgonen efter vaknade jag med värkande handleder, exakt vid tumbasen, på båda händerna även det. Samma dag fick jag väldigt ont i ryggen, inte alls den smärta som jag är van vid sedan tidigare, utan den sitter ännu längre ned, nästan i skinkorna. Ibland kör det ut i ljumskar. Efter ytterligare två dagars hemsk värk, som inget bet på, var det så dags för att få feber 39° temp i lördags. Var då hos svägerskan för att hjälpa till att köra skräp till tippen, tömma ett båthus. Jag har aldrig någonsin set så mycket prylar, fina saker. Allt kastas och jag orkar inte bry mig. Igår började det klia på hälsenan vänster ben, som under dagen blev röd och fick en svullnad som en knöl mitt på, idag "bara" 38,5° i temp. Och nyss ikväll upptäckte jag att andra hälsenan kliade och smärtade, var även svullen. Vad ÄR detta. Fick förslag på influense, ja kanske, varför inte, det skulle vara förbaskat skönt med den diagnosen!

Har nu skjutit på detta tillräckligt länge, och imorgon bitti är det jag som ringer vårdcentralen. Jag måste få hjälp! Orkar inte med denna vidriga värk, som sitter på så många ställen. Inget smärtstillande hjälper, tar ju Morfin för mina "gamla" ryggsmärtor men det biter inte på detta.

Har nu suttit och googlat ikväll och tror jag har kommit på svaret. GIKT! Det låter faktiskt så. Ja, så imorgon kväll, kanske jag får en stund att skriva om detta. Ska bli kul att se vad det står i min blogg då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar