söndag 19 oktober 2014

Inte haft ork...

...att blogga. Jag mår så fruktansvärt dåligt fortfarande.
När jag skrev för en vecka sedan hade jag ännu inte fått alla symtom, måndag morgon upptäckte jag utslag på ovansidan av båda låren! Utslag som såg ut som röda myggbett, kliade inte. Det mest fascinerade var nog ändå att det i stort sett var exakt samma antal utslag på båda låren. Dessa utslag spred sig senare till andra ställen.

Måndag morgon hade jag fått nog av denna hemska värk, fick tid på vårdcentralen där det togs ett batteri med prover. Dessa visade att jag hade en snabbsänka  CRP på 181. Den ska ligga under 8. Så min doktor Jenny ringde Medicinkliniken och konsulterade, varpå jag fick en remiss i handen för att åka till Akuten. Medicinaren hade sagt att han ville lägga in mig för utredning, men jag kunde ju inte stanna över natt, även om det hade varit skönt. Jag var så trött på detta.

Det togs ännu mera prover, röntgen, ultraljud, odlingar, biopsi osv osv. CRP fortsatte att stiga lite till, för att sedan minska. Inga av svaren visade något annat, alla svar hade dock inte kommit då i torsdags när jag blev utskriven. Ska nog ringa idag för att höra om det kommit in några fler. Men hittade alltså ingen förklaring till att jag mådde så dåligt. Ett virus förmodligen och mer än så kanske det inte blir.

Efter utskrivningen har jag blivit lite bättre för varje dag, har fortfarande ont men ingen vilovärk. Men igår och idag märker jag att jag åter igen blir försämrat. Nu har värken bytt finger, jag har ont i större del av kroppen, tar mig nästan inte ur sängen. Hade även ont i nacken i helgen.

Jag är rädd och orolig för vad detta kan vara, rädd för att ha drabbats av något som inte går över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar