lördag 26 oktober 2013

Kabelförlust

Nej, nu bara måste jag hitta kamerakabeln mellan kameran och datorn. Nu måste jag få ladda upp alla mina bilder jag har i mobilen och i kameran. Så trist det är att inte ha några bilder att lägga in i bloggen. Klart man kan "låna" och googla, men inte alls lika kul. Ska ta mig i kragen idag.

Dagen idag, har en viss plan - om än tråkig så väldigt nödvändig. Kratta löv!



Kul? Nej! Men måste göras. Ont efteråt? Ja, men ändå nöjd över att ha det gjort. Problemet är väl att det kommer att regna hela dagen och då är det inte kul.

Regniga hundpromenader? Blä! Goldie tycker inte de gör så mycket att det regnar, hon älskar att gå ut i alla väder. Men för min del innebära det väldigt mycket torkande av päls och golv.

Nåja - vädrets makter är det bara att acceptera. Ingenting kan man göra åt dem och det känns rätt skönt. Bara "gilla läget".

Tittade igår på "Så mycket bättre" och måste väl säga att årets upplägg KAN bli spännande, trots att där nästan bara är halvkändisar. Lill är förstås inte halv, hon är HEL-stjärna i mina ögon. Otroligt bra! Ska bli kul att ha detta att se fram emot varje lördag en tid framöver.


Så har vi söndagens amerikanska släktforskare och BRON! Den serien är så otroligt bra. Inte för att jag tror att en tjej som hon skulle fungera på riktigt, i den poliskår vi har idag, med den mentaliteten. Otroligt skickligt spelat och otroligt skickligt gjord deckare. Som vanligt dansk. Varför är de så bra på detta?


H har ett barnbarn med autism, eller om det börjat övergå i Aspergers syndrom på senare år. Han är 8 år nu. Man kan känna igen så väldigt mycket i hans beteende, den där bubblan han omger sig med, som har ett skal som inte går att tränga igenom. Ändå är han en go och glad unge, med gränslös energi.

Ha en härligt, höstligt, skön söndag !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar