måndag 16 december 2013

Sedan sist

Sedan föregående inlägg, har det varit en hel del grubblande över detta med hår och färg. Var inne hos frissan för att få lite råd om hur jag ska göra, för att bäst stå ut med den här tiden innan det grå är framme.

Så mycket finns det att läsa om hur man kan färga sitt hår grått. Men min fråga till henne besvarades med ett förfärat NEJ! Det lär inte bli bra enligt henne. Enda möjligheten är tydligen att bleka slingor i det mörkare under tiden som det grå växer ut, detta för att utväxten inte ska bli så tydlig.

Så igår köpte jag hem slingblekning. Har inte lust att betala 1000-1500 kronor hos frissan för detta. Har ju gjort detta tidigare för många år sedan. Så i morse var det dags! Använde hättan som fanns med i förpackningen och drog upp ganska mycket slingor. Mitt hår är grovt, tjockt och ganska mörkt fortfarande. Så det krävs ordentliga tag för att slingorna ska synas. Och se - jag är faktiskt riktigt nöjd! Nu får jag se ut så här en tid, så lägger jag in lite mera slingor efter hand. Får fortsätta med detta tills jag tycker det är dags för mig att sluta även med detta. Skönt att hitta ett alternativ till färgning. Det är inte snyggt  med utväxt grått hår!

Känner mig piggare och fräschare faktiskt. Känns skönt att åter igen börja bry mig om hur jag ser ut. Det senaste halvåret har jag knappt öppnat min sminkväska. Har gråtit så mycket, ögonen varit svullna och röda. Gråter inte alls lika mycket längre.

Ska försöka låta denna blogg innehålla lite annat än just tråkigheterna med demens i huset.

Dessutom ska jag börja fotografera lite mera. En blogg utan bilden och foton, är inte alls kul att läsa. Denna blogg har ju inte haft till uppgift att underhålla andra, den har fungerat som dagbok åt mig själv. Kanske kan jag börja skriva om mig själv, mitt liv och mina intressen.

På fredag morgon, skjutsar jag H till dottern. Där ska han vara över helgen, och jag ska åka hem till Linköping och sonen med familj. Underbart ska det bli, jag längtar så efter dem och efter den lilla, älskade Juni-stumpan. På lördag blir det slutshopping av julklappar där. Alldeles själv ska jag gå runt på stan, på IKANO-huset - och göra mig redo och klar inför den helg som stundar. Ser fram emot helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar