söndag 18 maj 2014

Födelsedag

H:s äldsta barnbarn fyller 16 idag. Stor dag för en superkille på väg att så småningom bli en ung man.Han firas utomhus idag, på Kinnekulle, närmare bestämt vid Lasses grotta. Där blir det kalas och grillning. Så mysigt när vädrets makter är med och låter oss få en solig dag.

Faktum är att jag har så infernaliskt svårt att skriva på detta tangentbord! Håller på att bli galen!! Mitt förra tangentbord var perfekt, med lagom upphöjda knappar som kändes helt rätt i fingrarna. Eftersom jag är en snabbskrivare, som inte någon gång tittar på tangenterna, måste också tangentbordet vara anpassat så att jag känner var jag befinner mig. Imorgon inköp av antingen nytt tangentbord eller någon sorts adapter som gör att jag kan använda mig av mitt gamla kära...

På nya hårddisken finns ingen plats för runda kopplingar, inga hål att stoppa dem i. Här ska tangentbordet kopplas in med USB-kontakt.

Har ingen lust att lära om, jag är för gammal. Dessutom - varför ska man ändra på ett vinnande koncept? Så åter imorgon med nytt tangentbord...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar