fredag 9 maj 2014

Lördag morgon...

Ja, egentligen är det ju så att alla dagar ser relativt lika ut numera. När jag är hemma och sjukskriven är inte veckan uppdelad i jobb- eller arbetsdagar. Så egentligen tycker jag nog bäst om vardagarna, då följer man invanda rutiner till skillnad från helgerna då man ibland är hemma, ibland hittar på något annorlunda, ibland får besök på middag eller att vi ibland är bortbjudna på middag.

Anledningen till att jag är sjukskriven på heltid numera har endast med mig själv att göra, ingenting med H:s sjukdom. Det handlar om min rygg som blir allt sämre och gör mig allt mera handikappad. Men allt hänger ihop förstås. Att H är sjuk betyder ju att jag får ta ansvaret helt och håller själv, för hem, hus och trädgård. För hund (men jag älskar henne och våra hundpromenader som är livsviktiga för mig), för mat, städ, tvätt, allmän omvårdnad av en annan vuxen person, för att handla och för skjutsningar hit och dit. Allt detta går inte att  samordna. Allting tar dessutom längre tid för mig pga värken, som gör att jag måste vila när jag gjort något. Så mina dagar går fruktansvärt fort.

Idag lördag kommer mina stora barnbarn + föräldrar hit, för att hälsa på farmor och H, för att kramas och gosa lite, för att äta en god middag, för att..... ja, bara vara.


 Vilken ynnest det är att få ha åtminstone ett av sina barn på nära håll! Min älskade förstfödde, som allt mera liknar sin pappa. Både till utseende och till sitt sätt av prata, sina gester. Även om jag fortfarande hittar många likheter med mig själv också i honomJag blir alldeles varm om hjärtat vid tanken på mina fina killar, som verkligen älskar sin mamma och vill mig väl.

Om ett par veckor ska jag tillbringa en alldeles egen helg med yngste sonen och hans familj. Åh vad mitt hjärta värker av längtan ibland, för att han inte finns närmare. Då blir det tid till trollungen Juni, som snart fyller 2 år. Åh denna underbara, vackra, jobbiga, tuffa, kärleksfulla, kramiga unge! Hon och jag ska vara ensamma ett par dagar och då är det bäst att vara laddad i förväg, för energi behövs i stora doser.

Ha en underbar dag!

Jag älskar den här glädjerutan. Den påminner mig om alla glädje som finns runt omkring mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar