onsdag 21 maj 2014

TNS

Så heter den där mackapären som jag fick av sjukgymnasten häromdagen. Det handlar alltså om Transkutan Nerv Stimulering om jag för står rätt. Har provat det tidigare, för några år sedan, men upplevde det då som mest besvärligt och krångligt med elektroder som ska sättas fast och sitta kvar.

Den här gången känns det väldigt positivt. Måste säga att jag har mycket god hjälp av denna lilla apparat. Den är inte ens lika stor som en mobiltelefon, men tjockare, så det ska jag väl klara av att hålla reda på. Den ska ju helst få plats bland övriga prylar man ska bära med sig.

Tack vare denna lilla apparat har jag kunnat trappa den min Morfin-medicinering från 60 mg/dag till nu 20 mg. Känner redan att jag börjat piggna till, att jag inte alls är lika trött, att magen sköter sig och att kroppen verkligen trivs med detta.

Kommer att fortsätta med detta så länge jag har möjlighet.

Den här veckan har varit lite orolig. På grund av att Stina inte mår så bra. Hon har under en längre tid blivit allt slöare, allt mera orkeslös, apatiskt. Inge ork, igen lust, ingen aptit osv. Ringde igår till djursjukhuset i Skara, som inte alls ville ta emot oss. Vi hänvisades till Jönköping eller Göteborg, cirka 25-26 åt båda hållen t o r.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar