måndag 5 maj 2014

Sommarn kommer



Denna målning ger mig så härliga känslor, så många minnen och lika många associationer. Vet inget om konstnären, men när jag googlade kunde jag utläsa namnet Lena Derning, på andra tavlor som hon gjort. Så härligt, befriande sommarkänsla! Som denna....

                                                                 

Jag hoppas det är okej att jag lagt ut bilderna på dessa fina målningar, namnet är ju det enda jag känner till. Det stod som rubrik; skärgårdsmålningar - så det är säkert så.




Jag  tror faktiskt att jag själv skulle bli väldigt glad om någon tyckte så mycket om min konst att hon/han lade ut bilderna på sin blogg. Men jag vet ju inte ens om konstnären är levande eller död.

http://www.galleridarling.nu/om_lena_derning.htm

Jag googlade lite mera och hittande ovanstående sida om Lena Derning. Läs där om du är intresserad, jag är fascinerad! Hon lockar mig att så snart det är möjligt anmäla mig till en målarkurs för nybörjare. Jag har i hela mitt vuxna liv längtat efter att åtminstone få prova på detta uttryckssätt, har en känsla av att det skulle passa mig. Men jag vet ju inte säkert förrän jag provat. Och medan fingrarna leker fram dessa ord, har jag bestämt mig - det blir en kurs för mig till hösten! Tack Lena!

Jag tror jag kommer att hitta tillbaka till din sida många gånger, och njuta av alla din målningar. Och de kommer att dyka upp flera gånger i min blogg.

Jag har börjat lära mig att verkligen kunna finna lugnet inom mig. Bara genom att iaktta en målning, som inte ens behöver vara vacker, kan jag låta känslorna poppa upp, släppa fram de känslor som hör samman med det motiv och de färgerna jag ser. Älskar alla dessa uttrycksfulla bilder, som gör mig så glad! För mig är alla motiv som talar till mig, konst. Det måste inte vara vackert, kan vara direkt fult - men måste tala till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar