lördag 24 maj 2014

Svalka och fågelsång

Somnade igår kväll med flera fönster öppna på övervåningen, nästan korsdrag genom rummen. Vaknade idag och frös...så skönt!

Ren, klar, frisk morgonluft blandat med ljudet av ett himmelskt väsen av fågelsång. Sommar. Behöver lite rensning av luften efter alla väldigt varma sommardagar. För lite och för mycket skämmer allt, sade min mormor. I mitt fall stämmer det riktigt bra när det gäller värme. Jag fungerar helt enkelt inte alls om det är för varmt, tappar sugen, avskyr att svettas, plågas...

Idag känns hjärnan ren och klar och jag ser fram emot ännu en dag med sol, men med 10° lägre temperatur.

Livet är sig inte riktigt likt, ensam med H på sjukhuset.

Troligen dröjer det en tid innan han kan komma hem. Han har så svårt att klara sig med de smärtor han har i sin rygg efter fallet. Svårt var det redan innan, med balans och bl a gång, ta sig i och ur sin säng mm. Min förstörda rygg klarar inte att agera lyfthjälpmedel. När jag är hos honom klarar han nästan ingenting av det han kan när jag inte är där.

Så ännu en dag med sjukbesök...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar