onsdag 19 februari 2014

Blev inget badande igår heller

Ja, alltså H ville inte åka på sin vattengympa, det var ju hockey!
För min egen del var det ganska skönt eftersom jag hade träff med vår kära demenssamordnare på eftermiddagen. Då slapp jag göra två resor t o r till stan. 
Hann sedan med att handlar lite och ta ut lite mediciner till H. Det börjar bli så många att det är lite svårt att ha koll på när det är dags att hämta ut nytt, eller beställa nya recept. 
Han har två dosetter, så jag delar för två veckor i taget. Men ofta går dessa två veckor otroligt fort. Dessutom börjar det krångla lite när han ska ta sina mediciner, lätt att vippa för mycket på dosetten
och då sitter han där med tabletterav olika slag i knäet. 

H har ett läkarbesök i slutet av mars, och jag tänkte ta upp detta med apodos då.  Det skulle vara så mycket smidigare med färdigpackade påsar, bara riva av från en rulle. En påse på morgonen och en till natten.

Idag får vi besök av en gammal kompis, från H:s barndom, med hans nya kvinna. Honom har jag träffar flera gånger tidigare och henne en gång. Verkligen jättetrevlig!
De har träffas via nätet, men bor tyvärr väldigt långt ifrån varandra (37 mil!), så de kan inte träffas så ofta som de vill. Men jag är ganska säker på att det finns gemensamma planer för framtiden Ska bli mysigt att bara ta en fika och snacka lite skit.
Har så mycket funderingar kring denna sjukdom - DEMENS - som jag tänkt skriva om så snart jag fått lite ordning i hjärnan på alla dessa funderingar. 
Visste förstås att det är en allt vanligare sjukdom, men så skrämmande fakta trodde jag inte på. Det ökar, och ökar och ökar. Går allt längre ned i  åldrarna och en stor skuld  ligger i denna tidens stress - både psykisk och fysisk.

Återkommer om detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar