söndag 23 februari 2014

HTC One!

Jag är så otroligt nöjd med min nya mobiltelefon! När min gamla Samsung började få för många ålderskrämpor, var det äntligen dags för mig att skaffa en ny. Men vilket dilemma man utsätts för när man ska bestämma sig för v-i-l-k-e-n. Man blir lite lätt tokig när man tittar runt på alla olika märken av olika kvalitéer. Ingen iPhone hade jag bestämt. Jag behöver inte denna dyra telefon, som ju faktiskt har så många likvärdiga att jämföras med idag.

Då om någonsin är det väldigt lätt att känna sig dum och okunnig. 





Till slut föll jag för denna pärla; HTC One. Den har precis ALLT - och mycket mera - som jag behöver. Det avgörande var nog kameran som jag läste skulle vara jättebra. Har dock inte lärt mig den ännu. Manualen som finns på nätet innehåller nästan 200 sidor!!! Otroligt! Tyvärr alldeles för mycket att skriva ut. 
Dock ska jag snart sätta mig ned och gå igenom just den delen som handlar om kameran. Enligt killen som sålde telefonen till mig skulle jag aldrig mera behöva använda min vanliga kamera, så bra är denna. Nåja det återstår att se, men jag vill ta fina, vackra bilder till min blogg. 

Jag vill så gärna ta så här fina vårvinterbilder men....



Men hemma hos mig ser det mest ut så här just nu...



Nåja, sista februariveckan - positivt. Kommande helg åker jag till min kära, i Linköping medan H åker till sin älskade dotter och sina barnbarn. Blir skönt för oss båda med lite omväxling. Sen rullar livet på i vanlig mak igen, och det känns också skönt. Vi tar en dag i taget, inga stora planer eftersom de så ofta blir ändrade. Vi hittar på lite efterhand. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar