torsdag 20 februari 2014

MBJ






Denna bild lånade jag på Facebook, kunde inte låta bli. Den passar så otroligt bra in i det jag har framför mig nu. Det jag från och med idag 21 mars 2014 släpper in i mitt liv. MBJ = Mitt Bästa Jag, ett projekt man kan läsa om på denna sida; http://www.mariahelander.se/. 

Jag ska alltså lära mig att ta hand om mig själv vad gäller min hälsa, min kost, min kropp OCH min själ. Fantastiskt att detta poppar upp, som om det vore en slump, precis just nu när jag känner mig så inspirerad och motiverad till att satsa på mig själv för att orka och må så bra som det är möjligt. 

Att se på denna bild är meditativt för mig, jag tror jag skulle kunna lära mig att meditera till just den här bilden. Det känns som om vattnet suger tag i mig och drar mig in i de där mjukt krusiga vågorna...

Jag har några kilon som jag gärna skulle vilja bli av med, och jag vet precis hur jag ska göra, men jag verkar aldrig hitta fram till den där dagen på egen hand. Dagen D, då jag ska dra igång. Nu fick jag dagens datum genom detta, och känner mig verkligen peppad och motiverad. Dessutom finns en sluten grupp på Facebook, som jag gått med i, där ett 100-tal härliga kvinnor tillsammans ska stötta varandra under kommande 100 dagar. Ja, vi har en deadline och det tror jag är jättebra.

Gårdagens fika blev jättemysigt. Kaffe, utan något som helst till ville de ha! Jag som hade både bullar och tårta, och inte ens en macka fick jag bjuda på. Bra tycker jag, men det kändes aningen torftigt. Dock deras eget önskemål.
H var i sitt esse, konstigt det där, att i umgänge med andra så faller han ofta tillbaka rent mentalt till sitt "gamla jag". En stund i alla fall. Det blev en hel del gamla minnen förstås, barndomsvänner som de är. Men mycket annat trevligt snack också. Intressant hur jag så på dem att de ändå märkte tydligare och tydligare att H blev trött och virrigare ju längre tiden gick. Så - det blev inget långt besök - men ett lyckat sådant. Och jag är  väldigt glad för hans skull.


Dagens ordspråk
"Vargen är aldrig så stor, som man tror."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar