lördag 15 februari 2014

Visst är jag gammal i de ungas ögon...

...men jag också vill ha möjlighet att rösta fram bidragen som är mina favoriter. Shirley Clamp sjunger så underbart bra, hennes röst ger mig ståpäls och låten var jättebra tycker jag.

Jag gillade även de två vinnarnas låtar, tro´t om ni vill! Men känner mig lite ledsen över att vi som är äldre inte kan stötta våra favoriter. Jag tror helt enkelt att vi är lite lata, orkar inte ta telefonen och skicka in vår röst. Å andra sidan är ungdomarna av idag väldigt aktiva och skickar nog mer än en röst på sina favoriter. 
Nåja, det är inte något världsproblem precis, men jag tycker det är kul med melodifestivalen, och det kommer jag nog fortsätta att göra. 
Söndag idag, och trots detta får det bli en dag med storstädning. Har inte dammsugit sedan förra helgen, och ser att det fortfarande ligger en hel del hundhår kvar på mattan i hallen. Stina som har vit päls och nyss har haft en fällningsperiod (varje dag en plastkasse full med hår efter borstning, i många, många dagar, har nog fällt klart nu. 
På tisdag börjar jag jobba "på riktigt" igen. Inte många timmar/vecka men ändå lagom för att komma hemifrån lite. Vår värld här hemma krymper allt mera. Det blir svårt och jobbigt att umgås med människor som inte känner till H:s sjukdom, den märks och jag ser ibland hur de får något skeptiskt och undrande i ögonen, sneglar på mig och känner sig obekväma. Vi  har inte alltid lust att prata med vem som helst om den förbenade sjukdomen, men då blir det också svårt att dölja att något inte stämmer. 
H trivs bäst hemma, på rygg i soffan där han sover eller tittar på TV på sport, bil- eller fiskeprogram - eller sitter framför datorn och läser om aktier.
Här är landet jag drömde och planerade om. Dit skulle jag, någon gång i livet. Jag läste italienska för att jag tycker språket är så otroligt vackert. Jag ville se allt! Kanske, någon gång får jag komma dit, tillsammans med någon annan av mina nära och kära eller kanske åker jag själv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar