torsdag 6 februari 2014

Inställt

Ja, den här veckan har det inte blivit mycket gjort. Är så fruktansvärt trött, utmattad, sömnig hela tiden. Det måste (förhoppningsvis) handla om biverkningar av den nya medicinen. Det är två veckor nu sedan jag började med ½ tablett/dag, en vecka sedan på lördag sedan jag började med 1 tablett. Hoppas verkligen att denna trötthet, dessa synrubbningar och svettningar är biverkningar. Skulle inte orka med att alltid dras med dessa problem. Det står i bipacksedeln att dessa är vanliga biverkningar, så jag väljer att tro på detta.

Skulle ha arbetstränat idag, men fick ringa och säga att jag inte kunde komma. Vågar inte riktigt köra bilen i 4 mil då jag nästan skulle kunna somna bakom ratten. Att jag dessutom ser genom en tjock dimma hela tiden gör ju inte bilkörningen säkrare. Imorgon ska jag träffa doktorn, sen får vi se hur det blir framöver.

Livet, tillvaron känns ganska hopplös just nu. Vet inte riktigt hur jag ska orka med detta, och hur länge jag måste orka. Tror inte jag har så mycket energi kvar.

Nu har snön, den rena vita, fina snön börjat töa bort. Fram kom då is, is, is och en fruktansvärd halka. Därefter kommer slask och lera på vägarna och det är ju det allra värsta läget för en ägare till en vit hund. Hon är SÅ jobbig att få ren, väger sina modiga 30 kg och stretar hela tiden emot när jag vill duscha henne. En pärs!

Ikväll är det friidrott på TV, och imorgon börjar vinter-OS. Yippi!! Låter konstigt eftersom jag är totalt ointresserad av idrott. Men då har H något att göra, han kommer att ligga fjättrad i sin soffa och titta på alla sändningar. Hemskt kanske, men han har åtminstone något roligt att göra - som är i hans smak. Tur att jag har min lilla TV!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar