torsdag 10 april 2014

Förändring

Idag är en mycket speciell dag, för idag har jag tagit ett beslut om en stor förändring i mitt liv. Känns väldigt skönt, känslan av att det är jag själv som bestämmer, inte omständigheterna - hur jag ska göra. I gårdagens inlägg skrev jag om mina funderingar kring arbete, jobb, anställning/sjukskrivning. Och idag bestämde jag mig alltså.

Måste fundera lite mera omkring detta i några dagar, innan jag avslöjar här på bloggen hur jag ska göra. Men vi kan väl säga att jag städade mera noggrant än vanligt på mitt skrivbord innan jag gick hem.

Att jag har bestämt mig, känns otroligt skönt. Nu ska jag tänka på mig själv, göra det som känns bra för MIG. Se till att ta mig åtminstone ett par dagar i veckan och göra dem till mina alldeles egna dagar. Att njuta av.

Imorgon är det fredag, vet inte hur väderprognosen ser ut för helgen. Men jag bryr mig faktiskt inte om vilket väder det blir. Skulle ju kunna tala med sonhustrun som är meteorolog, men jag vill inte veta.

Nu går jag och lägger mig, lyssnar några minuter på Marie Richardsson som läser Anna Janssons bok "Dans på glödande kol" (tror jag den heter). Lagom enkel och okomplicerad, bara underhållande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar