måndag 7 april 2014

Yrväder





Den här lilla trollungen är mitt senaste och minsta barnbarn. Glimten i ögonen går inte att ta fel på, där gnistrar av lurighet och bus. Hon är helt underbar, så full av energi, av nyfikenhet och upptäckarglädje. Inte en lugn stund, inte en tyst minut - förutom när hon sover - och det gör hon cirka 12 timmar/dygn. Tur för hennes föräldrar som behöver hämta andan för att sedan orka fortsätta i hennes tempo. Hon är totalt UNDERBAR och jag älskar henne av hela mitt hjärta.

De här två syskonen 8 och 10 år är mina två andra barnbarn. De är förstås lite lugnare, minst lika mycket energi, men med ålderns rätt lite bättre kontroll på buslust och nyfikenhet.

Dessa tre gör mitt hjärta mjukt, lent och alldeles överfullt av kärlek. Så mycket kärlek som jag fått och fortfarande jag får av dem, gör mig till en väldigt avundsvärd människa. Jag hoppas jag ska få fortsätta glädjas åt er rena och klart lysande kärlek till er farmor länge, länge, länge - och att ni till slut ska minnas er tokiga farmor som njöt SÅ av att få skämma bort sina kärlekar.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar