måndag 14 april 2014

Uttryckssätt


"Oroa dig inte...om det är meningen att du ska få det där du önskar dig så kommer det att hitta vägen till dig
Låt oss njuta av livet medan vi väntar


Jag följer en blogg som heter http://livskrafter.blogspot.se/  

Ibland kommer jag nog att låna lite bilder som hon gör och säljer. Antar att det är okej om jag länkar till bloggen och inte låtsas vara ursprunget till bilderna själv. 
Emma som driver bloggen har så otroligt mycket klokskap, och så fina, slående bilder med underfundiga texter. Hon gör mig glad och jag läser bloggen med stor behållning. Så mycket självklart, så mycket liv...

Hur många människor är det inte som går omkring och väntar på den stora dagen, den stora kärleken, den stora vinsten - och fantiserar vad vi ska göra när den dyker upp? Tyvärr är det ju ofta så att vi, medan vi väntar på detta - glömmer bort att det är just idag som livet pågår. Det går inte i repris!

Andra kloka ord som följt mig genom livet, vet ej vem som uttalat dem från början. Men jag har i alla fall haft en lite tavla med denna text i säkert 30 år.

"Alla dagar som kom och gick - inte visste jag att DET var livet"

Så - om du finns där ute - någon som läser min blogg; ta till dig dessa ord!   Lev ditt liv idag, skjut inte upp till imorgon det du kan göra idag. Imorgon kan det vara för sent. 

Idag är det tisdag - redan - och jag får en ledig dag för mig själv! H ska åka till sin dagverksamhet och är borta ca 09-16. Skönt för honom och skönt för mig. Ska dock inte precis slappa, har massor att göra. Först 1,2 kg färs att göra köttbullar av till påskbordet, Sedan baka lite LCHF-bröd att ta med sig till Linköping. Här hemma klarar vi oss utmärkt utan bröd, med när vi är borta, äter frukost tillsammans med nära och kära, då är det så mysigt att sitta länge vid frukostbordet, snacka, skratta, planera dagen. Därför vill vi också äta mackor, som alla andra. 




Detta bröd är så gudomligt gott. Massor av nötter, av olika sorter, och frön, ägg och olivolja. Det är allt. Inget mjöl, inga otillåtna kolhydrater. Mättnadsmässigt orkar jag knappt äta en sådan skiva, trots att de inte är stora. Otroligt mättande och bra för magen. Härligt att nu kan även vi på LCHF-kost äta bröd när vi vill!

Ska även försöka hinna med att dammsuga och torka golven idag. Morgondagen blir späckad av annat. Först på förmiddagen, ska H åka till sin nya demensgrupp för yngre dementa (jag är förstås chaufför och låst i stan i 2 timmar), därefter vidare till Skara för lunch och för att umgås lite med H:s dotter + familj. De vill naturligtvis träffas och kramas lite inför påsken. Det brukar bli ganska sent innan vi kommer iväg därifrån, så dagen är nog slut sedan. 

På torsdag har jag planerat att vi åker till Linköping ganska tidigt, så jag vill ha det mesta packat och klart. Åh vad jag längtar efter att få krama lillprinsessan! Och förstås sonen med hustru. Även min älskade syster ska få lite av vår tid denna gång. Det är så skönt att denna helg är längre än vanliga helger, så vi hinner mera. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar