måndag 31 mars 2014

En sak vet jag säkert!

Jag skriver alldeles för låååånga inlägg.

Ska verkligen gå in för att korta ned dem, för jag
märker ju själv att jag 
tycker det är jättejobbigt, ibland
att läsa andras långa inlägg.

Men ibland är jag på humör för att läsa ett långt inlägg,
om det handlar om något som
intresserar mig. 
Då kan jag riktigt gotta mig i att det är väldigt långt. 

Många bloggare verkar mest skriva 2-3 rader,
om väder, vind, dagsform osv
för att få ihop ett inlägg.
Ofta väldigt snygga bloggar, innehållande mycket
bilder på kläder, smink, inredning osv.
 
Det ger inte mig så mycket, för misstanken finns
ofta om h-u-r äkta det är. 
Tur vi finns - alla olika sorters
människor!
Eller hur?

Kanske är jag FÖR personlig i mitt sätt att skriva?
För personlig för att det ska vara okej
att göra bloggen känd bland mina
nära och kära?
Den är ju redan offentlig,
och det måste ju finns en och annan som
hittat hit. Det ser jag på räknaren
som anger antalet besök.

Mina egna besök ingår ju, det vet jag,
men jag skriver ned mina egna besök, så jag vet att 
det finns åtminstone någon som läser...

Ja, här ser man hur lätt jag drar iväg och skriver alldeles för mycket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar