torsdag 6 mars 2014

Så ont...

...jag har i min rygg! Hela ryggen känns som ett enda stort och ömt blåmärke, både ut- och invändigt. Kan inte ligga ned, för då tar jag mig inte upp igen. Ont i ryggen har jag varje dag, alltid, efter mina ryggoperationer (5st) har jag inte blivit fri från smärtan som jag jämför med förlossningsvärkar. Snarare känns det precis som innan jag gjorde första op 1995.



Detta som gör ont handlar nog om att jag varit oförsiktig och att jag måste göra vissa saker, som jag tidigare kunde be om hjälp med. Nu får jag klara mig själv och envis som jag är ser jag till att göra det. I tisdags föreslog jag H att vi skulle köpa en ny stol att ha framför datorn i arbetsrummet. Den vi har är jättefin, men nackdelen med den är att H vid ett  flertal tillfällen hamnat utanför istället för i när han skulle sätta sig. Därmed har han hamnat på golvet. Visserligen utan större skador, men frågan har varit när?

Fick se att man på Jysk säljer ut arbetsstolar till halva priset, så jag åkte dit. Problemet med Jysk här i stan är att parkeringen ligger en bra bit ifrån butiken. Så jag fick bära denna stora kartong, tung var den också och stor. Blev en konstig ställning på kroppen och det är nog där boven i ryggdramat finns. Dessutom drog jag med Goldie på en alltför lång promenad dagen efter stolen, och det frestade nog också på ryggen.
Dumma mig!
Jag menar, du Oscar var nog inte värd detta.

En annan riktigt kul grej som hänt. Jag har äntligen fått tummen ur och köpt mig en rejäl mixer/blender som jag kan göra gröna smoothies med. Även en bild på denna:
Nu ska här göras nyttiga och goda drycker! Massor av nyttigheter blandas och körs till en dryck som intas varje dag.

Ja, ryggen ja. När som helst hade jag kunnat ta detta, bara inte nu när jag har så mycket jag måste göra före onsdagen. Då har vi åter igen visning av huset och då måste allt vara tipp topp och stylat med pimp och blommor. Hela trädgården måste gås över för att bli av med alla hemska eklöv som inte hanns med i höstas innan frosten kom. Hemska eklöv som i jämförelse med andra sorter aldrig förmultnar. Går inte att bränna så bra heller. Så 25-30 säckar körs varje år till tippen. Ska även göra det själv nu för tiden. Sen ska huset städas inne grundligt. Men det går inte ännu med tanke på H. Det skräpas ned en hel del kan jag säga. Mycket ätande framför TV:n och även på andra platser utom matbordet. Därmed spill och smulor överallt. toaletterna ska vi inte prata om. Jag vill ha badrummet skinande rent, varje dag, men det har blivit allt svårare med tiden...

Nåja, världsliga ting...Karlsson på taket sa (tror det var han). Jag får krypa omkring och ta lite i taget, har ju flera dagar på mig. Men kratta...??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar