tisdag 4 mars 2014

Vardagen

Ja, vardagen är här igen. Hur konstigt det än låter känns det ändå ganska skönt att vara hemma igen. Jag gillar rutiner, gillar att allt är som det brukar, kontrollerbart. Trots kaos ibland.

H har har haft en ganska bra, men intensiv helg. Tror det blir oroligt för honom att vara hos sin dotter, eller - jag vet inte. Klart han gärna vill åka till henne, men när han är där anstränger han sig så mycket, för att försöka dölja spåren av sjukdomen, att han blir helt slut. Väldigt mycket aktiviteter dessa två dagar. Kanske tycker jag att man kunde anpassa just denna helg, till H:s behov lite mera. Det är ändå de som bestämt att H ska vara hos dem just denna helg. Vi får se hur det blir i fortsättningen. Blir dessutom ganska stressigt för min del.

Någon helg framöver, i vår, ska jag ta med H till Linköping, för att se hur det går. Om han uppskattar det, han säger att han saknar våra resor dit, som vi alltid gjorde tillsammans tidigare. Men jag vet att det skulle bli väldigt jobbigt för min del, fast jag får väl bjuda på det också någon enstaka gång. Han mår bäst när han får vara hemma, då allting är som det brukar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar