tisdag 4 mars 2014

Underbar helg

Redan onsdag och jag har inte skrivit  här sedan i torsdags! Egentligen är det fantastiskt eftersom mitt skrivande blivit ett behov. Men jag blev så fulltankad med kärlek och energi i helgen att behovet ännu inte uppstått, förrän imorse. Jag lovade ju mig själv att försöka skriva lite varje dag, att denna blogg skulle bli min dagbok. Så här kommer mitt första inlägg.

Den här älskade ungen ger mig så mycket att jag känner mig helt uppfylld av kärlek när jag varit med henne i ett par dagar. Kräver visserligen total uppmärksamhet 100%, och man känner sig helt slut efter en dag. "Hammo kom, kom, kom" låter det... Men oj så underbar hon är! Farmors älskade lilltroll
hon lindar sin farmor runt sitt lillfinger hur enkelt som helst. Så busig, så lurig, så gosig och kärleksfull. Påminner oändligt mycket om sin pappa som liten.

Den kärlek och omtanke jag får under mina besök där, det lever jag länge på. Gör bara lite ont i hjärtat att det är 25 mil mellan oss. Men å andra sidan, vi träffas en helg/månad, något inte alla far- och morföräldrar kan göra.

Här hemma har jag ju mina två äldre barnbarn 10 och 8 år, som jag har haft förmånen att få följa på nära håll under alla åren. Tjejen som är 10 föddes samma år som jag flyttade hit och gifte mig med H, och två år efter det kom killen 8. Det har varit hos mig väldigt mycket de första åren. Mamma och pappa har sådana jobb att jag fick lyckan att rå om barnen, övernattningar med dagislämningar, en del av deras vardag helt enkelt. Nu är de så stora, och som sig bör har de många kompisar som ska lekas med, de är aktiva eftersom de har aktiva föräldrar som älskar naturen och aktiviteter där. Fjällvandringar på sommaren, skidåkning på vintern, semesterresor osv. Dessutom tar bandy, fotboll och RIDNING mycket tid. Naturligtvis är tjejens absolut största intresse just HÄSTAR!

De behöver inte sin farmor på samma sätt längre, så därför försöker jag så gott jag kan att finnas till hands för lillan.
Gissa om detta var en stor händelse?
 
Kärleken till mina killar, mina underbara sonhustrur OCH mina härliga barnbarn är fullkomligt gränslös.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar